לאכול בריא: מנות הבשר הכי מזינות וקלילות שתוכלו להכניס לתפריט

  • דף הבית
  • לאכול בריא: מנות הבשר הכי מזינות וקלילות שתוכלו להכניס לתפריט
  • כשאנחנו מדברים על אוכל מושחת שנחשב הרבה פעמים לא כל כך בריא, אנו לרוב מתייחסים לדברים כמו קינוחים מתוקים ומשקאות מסוכרים ומוגזים, מנות מטוגנות המכילות כמות גדולה יחסית של שמן, פחמימות ריקות על סוגיהן השונים, מאכלים המכילים שומן טראנס ועוד. יחד עם זאת, פעמים רבות באותה נשימה מדברים גם על סוגים שונים של בשר בתור מזון שלא נחשב בריא, והאמת היא שזה בהחלט לא נכון באופן בלעדי. בשר הוא מקור מצוין לחלבונים, ואם יודעים בדיוק איזה הן טובות ובריאות, זה יכול להיות משהו שהוא לא רק טעים והופך את הארוחה שלנו למפנקת יותר, אלא גם מקור לאוכל בריא ביותר. לשם כך, אספנו עבורכם כמה רעיונות מנצחים למנות בשריות טעימות שתוכלו להכין בקלות שהן גם קלילות ומזינות. בתאבון!

    קודם כל בשר איכותי

    אז רגע לפני שאנו מתחילים, אנו רוצים לחדד את החשיבות של קניית בשר משובח. על מנת להרוויח את כל היתרונות הבריאותיים של נתח בשר מכל סוג שהוא, חשוב לקנות את המוצר כשהוא טרי, וזה גם משהו שיהפוך את המנה בדרך כלל לטעימה יותר. אם אתם לומדים באזור המרכז, תוכלו למצוא קצביה ברעננה ממנה תוכלו לקנות בשר טרי ואיכותי, ויש עוד לא מעט נקודות כאלו במרכז הארץ. אם תלכו על בשר איכותי מלכתחילה, אתם למעשה מבטיחים לעצמכם מנה בריאה ומזינה יותר מראש. כעת, הנה כמה רעיונות לדברים שאפשר להכין בקלות.

    אנטריקוט בתנור

    מקור נפלא לחלבון איכותי, ומשהו שרבים מופתעים לגלות עד כמה פשוט להכין. כל מה שאתם צריכים זה נתח אנטריקוט טרי ועסיסי, חומרים בסיסיים למרינדה כמו שום כתוש, חרדל דיז'ון ורוזמרין, פיירקס איכותי ותנור. מומלץ לצלות על חום נמוך למספר שעות אחרי שהנתח ישב במרינדה במהלך שעות הלילה. מנה עיקרית מנצחת ופשוטה להכנה.

    לאכול בריא: מנות הבשר הכי מזינות וקלילות שתוכלו להכניס לתפריט

    סטייק פרגית

    זה גם טעים וגם מלא בחלבון איכותי, ואפשר להכין את זה בכל מיני דרכים שונות. האפשרות הראשונה היא לצלות את נתחי הפרגית על המחבת במשך זמן קצר, והאפשרות השנייה היא לשים אותם בתנור. בכל מקרה אפשר להוסיף לצלייה גם קצת ירקות ולעשות מהם אנטיפסטי טעים וזה הולך כמובן עם כל תוספת אחרת שתכינו.

    מוקפץ חזה עוף

    בינינו, מי לא אוהב מנת מוקפץ טעימה בסגנון אסייתי, ותתפלא עד כמה שקל להכין אותה בבית לבד. כל שצריך זה ירקות טריים חתוכים לרצועות, קוביות חזה עוף שצולים קלות בנפרד במחבת, אטריות שאתם אוהבים ותשימו במים חמים להכנה מהירה, ורטבים שאתם אוהבים שייתנו את הטעמים המוכרים שכולנו מכירים. מדובר כאן על מנה עיקרית משביעה עם טעמים מגוונים שקל להכין ואפשר לעשות תוך עשרים דקות פחות או יותר.

    סלט ירוק עם נתחי סינטה

    הנה דרך נפלאה להנות מהטעם של נתח בקר איכותי ולהרוויח את היתרונות הבריאותיים של ירקות טריים. הסינטה היא נתח דל שומן, כך שהוא בריא יותר מאחרים, ואפשר להקפיץ על מחבת רצועות דקות שיהיו מוכנות תוך שלוש דקות פחות או יותר. מוסיפים אותן לסלט שמכיל כל טוב: חסה עגבניות, בצל סגול, עליי בייבי, קייל וכן הלאה – ומוסיפים רוטב שאתם אוהבים (לימון ושמן זית, רוטב ויניגרט, הולנדז וכדומה) והנה לכם מנה טעימה, משביעה, בריאה ומזינה.

    בשורה התחתונה – אם מכירים את המנות הנכונות ומקפידים לקנות בשר איכותי, אפשר בהחלט להנות מארוחה בשרית טעימה ומזינה בכל הזדמנות שרק מתחשק לכם!

    נגישות