Skip to content

המוח מאחורי האתר שלכם: מה זה גוגל אנליטיקס?

קידום ושיווק דיגיטלי הוא עולם ומלואו. כיום כל בעל עסק יודע שכדי להגיע לקהלים חדשים ועל מנת להצליח חייבים לפעול בכמה מישורים. יש לנהל בצורה טובה ומקצועית את הרשתות החברתיות, לבחון את האפשרות של קידום ממומן ברשתות ובגוגל, לעבור לשימוש במערכות CRM מתקדמות, לשלוח מסרונים והאפשרויות עוד רבות ומגוונת. עם זאת, כל מי שהאתר הוא חלק חשוב ומהותי מהעסק שלו, חייב להבין שתחזוקה וקידום שלו הן אולי המלאכות החשובות ביותר. ועדיין נראה כי בעלי אתרים רבים לא מכירים את המושגים הבסיסיים והחשובים ביותר הקשורים בניהול האתר. אחר המושגים הללו הוא בעצם כלי ייחודי שנקרא גוגל אנליטיקס. אנו רוצים להסביר מה זה בדיוק אומר, למה הכלי הזה כל כך חשוב ואיך הוא יכול לעזור לנו לשפר את הביצועים של האתר. אז שנתחיל?

מה זה גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס הוא למעשה כלי לניתוח אתרים שיכול לתת לנו תמונה ברורה ומדויקת למדי על ביצועי האתר או האפליקציה שלנו. הכלי הזה למעשה מתממשק בצורה מושלמת עם כלי השיווק והפרסום האחרים של גוגל מה שהופך את הבחירה בכלי הזה ככלי ניתוח מרכזי לטבעית ומתבקשת למדי לאתרים שנעזרים ביישומי גוגל השונים. כיום הפלטפורמה היא חלק אינטגרלי ובלתי נפרד ממערכת הפרסום המרכזית של גוגל. קריאת הדוחות בגוגל אנליטיקס באופן שוטף תאפשר לנו לעקוב אחר מגוון עצום של מידע ונתונים הקשורים לביצועי האתר שלנו, לתנועת הגולשים אליו ואפילו תובנות לגבי התנהגות הגולשים שלנו. מדובר על כלי חינמי כמובן ומי שמשכיל להשתמש בו כמו שצריך יכול בהחלט לשדרג את כל מערך השיווק הדיגיטלי.

כיצד מתחילים?

אז בראש ובראשונה עלינו להגדיר חשבון גוגל – כלומר דואר אלקטרוני וסיסמה של גוגל. לאחר שיש לכם חשבון עליכם להירשם באתר למערכת של גוגל אנליטיקס. מכאן יש להגדיר כמה הגדרות בסיסיות נוספות ואפשר לצאת לדרך. כמובן שמי שנעזר בשירותי קידום חיצוניים, השימוש בגוגל אנליטיקס הוא לרוב חלק ממה שמקבלים.

 

 

מה גוגל אנליטיקס מלמד אותנו?

כמובן שכל זה על קצה המזלג – אך בגדול אלו הדברים שאפשר ללמוד באמצעות הכלי המעולה הזה:

איך הגולשים הגיעו אלינו:

האם בעקבות תנועה אורגנית? הקלדה ישירה של כתובת האתר? מקור לא ידוע? רשת חברתית? אלו נתונים חשובים ביותר. הם מלמדים אותנו מהי הדרך הטובה ביותר עבורנו למשוך גולשים.

התנהגות:

איזה עמודים מושכים אותם יותר מכל? אילו חלקים באתר גורמים להם להישאר ולהמשיך את הפעילות שלהם ואילו מאופיינים באחוזי נטישה גבוהים (כלומר, עמודים שאליהם הגולשים מגיעים ומיד עוזבים את האתר) וכו׳.

המרות:

אין ספק שמדובר כאן על אחת האפשרויות החשובות ביותר של גוגל אנליטיקס. הכלי מאפשר לראות את ההמרות שהתבצעו על פי תנועת המשפך ונותן לנו מידע חיוני ביותר.

דוחות מותאמים אישית:

כמובן שניתן להתאים את הכלי המצוין הזה אלינו וליצור דוחות ומדידות מותאמות אישית.

עדיין לא משתמשים? למה אתם מחכים?

בסופו של דבר חייבים לזכור כי מדובר על כלי חינמי מצוין שעוזר לנו לקבל מידע חשוב ביותר לגבי האתר שלנו. נכון, מי שלא יודע איך להשתמש בו ואיך להגדיר נכון את הדברים השונים לא יפיק ממנו הרבה. בדיוק בגלל זה חשוב לוודא כי מי שעושה עבורכם את קידום מכיר היטב את הכלי הזה ויודע להשתמש בו עד הסוף. זה הזמן לבדוק אם גם האתר שלכם נעזר באפשרויות המעולות של גוגל אנליטיקס.

נגישות