Skip to content

הדרך לאורח חיים היא אפשרית – ולא מסובכת כמו שחשבתם

המודעות לאורח חיים בריא עולה באופן משמעותי בשנים האחרונות, גם בקרב ציבור הסטודנטים. למעשה, אימוץ של אורח חיים בריא לשגרת היום יום העמוסה היא חשובה מאוד הן לטובת שמירה על הבריאות אבל גם לטובת הגברת פרודוקטיביות והריכוז, בייחוד בתקופות עמוסות כמו תקופות מבחנים והגשות. במקום למצוא את עצמכם עייפים ומותשים, ניתן כבר עכשיו לסגל שינוי שיוביל ליצירה של אורח חיים בריא באופן קל ובכלל לא מסובך. איך בדיוק? להלן הפרטים:

שינויים בהרגלי התזונה

הבסיס לאורח חיים בריא הוא קודם כל שינוי בהרגלי התזונה. כיצד תעשו זאת? אתר טבע בריא מציע הרבה מוצרים שיכולים לסייע לכם לטובת יצירת שינוי תזונתי המבוסס על עיקרון 80/20. עיקרון זה מבוסס על צריכה של 80% מזון בריא אותו כאמור ניתן להזמין במשלוח מהיר עד הבית דרך האתר ואילו 20% הנוספים הם בעבור מזון שעושה לכם טוב בנשמה, כמו למשל גלידה או פיצה. איזון הוא שם המשחק ועל כן שימוש במוצרים בעלי ערך תזונתי גבוה לצד פינוק עצמי שיאפשר לכם לשמור על אורח החיים שלכם החדש שלכם לאורך זמן ולא רק בזמן שאתם סטודנטים.

יצירת הרגלים חדשים

על מנת לסגל את אורח החיים הבריא צריך להכניס למערך ההרגלים שלכם גם פעילות גופנית אשר מהווה חלק בלתי נפרד מאורח החיים הזה. מאחר ואתם סטודנטים עסוקים שנאלצים גם ללמוד וגם לעבוד, הציבו לעצמכם יעדים ריאליים בדמות אימון גופני פעם בשבוע ובהדרגה עלו עם התדירות. שימו לב כי על מנת לשנות את ההרגל של למשל ישיבה מול הטלוויזיה לאחר יום ארוך יש ליצור הרגל חדש כמו למשל הכנה מראש של ציוד הספורט שלכם, ולצאת מיד לאימון. בסופו של דבר ועם הזמן ההרגל יהפוך לשגרה שתוביל אתכם ליצירה של אורח חיים בריא ומאוזן המשלב בין תזונה ובין ספורט.

הדרך לאורח חיים היא אפשרית - ולא מסובכת כמו שחשבתם

פיתוח תודעה חדשה באמצעות תרגול מדיטציה

בכדי שתוכלו להכניס את עצמכם למצב חדש שבו אתם מבינים כי יש לכם אחראיות על החיים שלכם, נדרש לפתח מודעות חדשה לגבי החיים והסביבה שלכם. פנו לעצמכם מדי יום זמן לטובת מדיטציה שתאפשר לכם להתחבר לעצמכם ולתודעה החדשה אותה אתם מסגלים לעצמכם, כמו גם תרגול נשימות באמצעות האזנה למדריכים ביוטיוב או ספוטייפי שמציעים מגוון עצום של תרגולים קצרים או ארוכים, בהתאם לצרכים שלכם. בכך, תוכלו ליצור תמהיל מדויק שיסייע לכם להירגע, ליצור חמלה עצמית ובהתאם לכך גם שליטה על התחושות והרגשות שלכם שימנעו ממצבי לחץ כמו הגשה או מבחן להשפיע עליכם.

קבלת השראה

דרך נהדרת לסגל את אורח החיים הבריא אליכם הוא דרך קבלת השראה אותה ניתן לקבל באמצעות הרצאות וסדנאות בנושא. ניתן להירשם לסדנאות בחינם דרך אגודות הסטודנטים או לבחון אפשרות להצטרפות לסדנה בזמן חופשת הסמסטר, ובכך ליצור מערך שיספק לכם גם מידע אודות אלמנטים שונים כמו תזונה, ספורט ותודעה נקייה המהווים את הבסיס ליצירה של אורח חיים מאוזן – גם בתקופת הלימודים אבל בהחלט ברבדים שונים שעמם אתם מתמודדים.

לסיכום, התמדה היא שם המשחק בכל הקשור ליצירה של אורח חיים בריא. כפי שציינו כאן במדריך, כל אחד יכול לסגל לעצמו אלמנטים שונים כמו שינויים בהרגלי התזונה, ספורט והעשרה באופן קל ופשוט וזאת דרך מחקר והתוויה של הדרך שהכי מתאימה לכם. מאחר ואחד האלמנטים הבולטים של אורח חיים בריא כולל ארגון וסדר, זה הזמן לרכוש יומן ולסגל הרגל שבו אתם מארגנים את היום שלכם ודואגים גם לטפוח לעצמכם על השכם בעקבות שינוי חיובי שביצעתם. בכך, תוכלו גם אתם להצטרף למגמה שהולכת ותופסת תאוצה – אורח חיים מאוזן ובריא. הדרך בהחלט אפשרית, ובכלל לא מסובכת כפי שרבים חושבים.

נגישות