לא רק ריטלין: האם תחליפים טבעיים יכולים לעזור לכם להתרכז?

כסטודנטים שמגיעים בפעם הראשונה לעולם האקדמי, הלחץ והחששות מפני ההתמודדות עם תקופת המבחנים, שינון והגשת עבודות הוא טבעי לחלוטין. אולם, בעבור סטודנטים המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז היכולת להתרכז לאורך זמן היא מוגבלת ולכן גורמת לא פעם לתחושות של כישלון ואף ירידה ביכולת האקדמית. בשנים האחרונות המודעות לגבי צריכה של ריטלין עלתה באופן משמעותי, וזאת בשל זינוק במספר הסטודנטים והצעירים המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז הנחשבת לאחת ההפרעות הנפוצות ביותר. למרות שריטלין נמצא נכון להיום כתרופה היעילה ביותר לטובת טיפול בהפרעות קשב וריכוז, נטילת התרופה מלווה בתופעות לוואי הכוללות בין היתר: אדישות מוגברת, עייפות, הפרעות שינה, אפתיות וכן שינויים התנהגותיים שמשפיעים מאוד על איכות החיים. החדשות הטובות הן שאם אתם סובלים מהפרעות קשב ניתן בהחלט לבחון את האפשרות של תחליפים טבעיים, שיסייעו לכם להתרכז ובהתאם לכך לצלוח את תקופת הלימודים בשלום. מהם? להלן סקירה מיוחדת:

אומגה 3

אחד מהתחליפים הטבעיים המוכרים ביותר לריטלין הוא אומגה 3. תחליף ריטלין זה הוא למעשה חומצות שומן שנמצאו בשורה של מחקרים פורצי דרך כחשובות לטובת שמירה על מערכת העצבים והמוח, ועל כן חומצות השומן המצויות בריכוז גבוה מאוד בתוסף התזונה הזה יכולים לסייע בעבור שיפור היכולת להתרכז לאורך זמן. שימו לב כי אין מדובר בתרופת קסם שמחליפה את הריטלין אלא בתוסף תזונה אותו צריך לקחת בפרק זמן קבוע ולמשך שלושה שבועות לפחות, עד לקבלת התוצאות הרצויות.

לא רק ריטלין: האם תחליפים טבעיים יכולים לעזור לכם להתרכז?

צמחי מרפא

מזה שנים רבות משתמשים במזרח הרחוק וכן בדרום אמריקה בצמחי מרפא לטובת יצירת הקלה במצבים בריאותיים אבל גם נפשיים וקוגניטיביים כמו למשל הפרעות קשב וריכוז. צמחי מרפא כמו רוזמרין, בקופה, מרווה, לבנדר, רודילה משמשים הן לטובת הרגעה אבל גם לטובת סיוע בתהליכים קוגניטיביים כמו היכולת להתרכז, בשל ריכוז גבוה של מינרלים כמו גם ויטמינים. ניתן להשתמש במספר צמחים במקביל או באחד בהתאם להמלצה מצד נטורופתית אשר יכולה להרכיב בעבורכם את התרכבות המתאימה ביותר בעבורכם, לטובת יצירת הגברת הערנות ובהתאם לכך גם שיפור תהליכים קוגניטיביים בזמן תקופת הלימודים ובייחוד בזמן תקופות של לחץ.

שמן ארז

שמן ארז נחשב לאחד השמנים הנמכרים ביותר בעולם כמו גם בישראל, ולא בכדי. מדובר בשמן שבו השתמשו עוד במצרים העתיקה והוא ידוע בהיותו כשמן המסייע לטובת שחרור של לחצים נפשיים לצד מגביר ערנות נפשית אבל גם פיזית. ברפואה המסורתית, משתמשים בשמן לטובת חיזוק המערכת החיסונית ועל כן מריחה של השמן באופן יומיומי על הגוף תוך כדי עיסוי גם תרגיע אתכם וגם תאפשר לכם לנצל את הסגולות המיוחסות לו לטובתכם.

פעילות גופנית

בזמן פעילות גופנית וכושר מופרשים הורמונים המסייעים להגברת מצב הרוח אבל גם יכולים לתרום מאוד לשחרור והגברת הריכוז. הליכה של רבע שעה עד חצי בכל יום או אפילו תרגול יוגה יכול לחולל פלאים לרמות הריכוז שלכם, בייחוד כאשר אתם מצויים בזמן תקופת מבחנים לחוצה ולא מצליחים להתרכז. תנו לעצמכם את הזמן לצאת ולהתאמן ותוכלו להבחין בתחושה טובה וממוקדת הרבה יותר.

לסיכום, ריטלין מהווה את הפתרון התרופתי הנפוץ לטובת טיפול בהפרעות קשב וריכוז. אולם, ניתן בהחלט להיעזר גם בסקירה אותה הצגנו לכם כאן מתוך מטרה להתמודד עם תופעות הלוואי של הריטלין או להפחית את התלות. עם זאת, אין מדובר בטכניקות שמחליפות את האפקטיביות של הריטלין אלא רק לסייע לטובת הגברת הריכוז ושיפור איכות החיים.

 

*המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.